Kantoorklachtenregeling
Ons kantoor wil u zo goed en effectief mogelijk van dienst zijn. Het kan niettemin voorkomen dat u een klacht heeft.
Deze klachtenregeling regelt op welke wijze ons kantoor klachten van cliënten behandelt over de totstandkoming en de uitvoering van de overeenkomst van opdracht, de kwaliteit van de dienstverlening en de hoogte van de declaratie.
Deze klachtenregeling is ook van toepassing op de onder verantwoordelijkheid van de advocaat werkzame personen.
Als klachtfunctionaris treedt op een advocaat die niet bij de behandeling van de zaak betrokken is.
Indien een advocaat in zijn hoedanigheid van klachtfunctionaris een klacht ontvangt, zal hij de advocaat die de zaak behandelt daarover direct informeren.
De klachtfunctionaris zal binnen een maand na ontvangst van de klacht de klager en degene over wie is geklaagd schriftelijk met redenen omkleed in kennis stellen van het oordeel over de gegrondheid van de klacht, al dan niet vergezeld van aanbevelingen. Als de hiervoor gemelde termijn niet haalbaar is, doet de klachtfunctionaris daarvan met redenen omkleed mededeling aan klager en degene over wie is geklaagd, onder vermelding van de termijn waarbinnen een oordeel over de gegrondheid van de klacht kan worden gegeven.
De klachtfunctionaris geeft degene over wie is geklaagd in de gelegenheid een toelichting te geven op de klacht.
De klager is geen vergoeding verschuldigd voor de kosten van de behandeling van de klacht.
Indien de klacht na behandeling niet is opgelost, kan de klager zijn klacht voorleggen aan de Deken van de Orde van Advocaten Noord-Holland (Kruisweg 70, 2011 LG Haarlem 023-553 01 80) en/of de Nederlandse rechter.